تبلیغات
مجله اینترنتی جیم مدرسه فرهنگیان مشهد

مجله اینترنتی جیم

مدرسه فرهنگیان مشهد

امیر حاتمیان


بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 18 مهر 1390


بعضی از اوقات یک فیلم، برنامه تلویزیونی، نرم‌افزار رایانه‌ای، سخت‌افزار یا حتی یک بازی رایانه‌ای به قدری شهرت پیدا کرده و محبوب می‌شود که رده سنی نمی‌شناسد و همه را به یک‌باره درگیر خودش می‌کند.

شاید ویژگی منحصر به فردی هم نداشته باشند، اما به درستی خواسته‌های افراد را شناسایی کرده و جاذبه‌های لازم را برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.

مسلما شما هم تا به حال نام بازی مشهور Angry Birds را شنیده‌اید که در ابتدا برای تلفن همراه و بعد از آن هم به دلیل بالا بودن تعداد تقاضا برای رایانه‌های خانگی طراحی و پیاده‌سازی شده است.



همان‌طور که حتما می‌دانید، این بازی جزو آن دسته از بازی‌هایی است که بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و همه به آن علاقه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و این موضوع به حدی بوده است که دیگر شرکت‌ها از این همه محبوبیت استفاده کرده‌اند و به تولید اسباب بازی‌ها و یا لباس‌هایی دست زده‌اند که نمادی از پرندگان و خوک‌های موجود در این بازی را به همراه خود دارد.

بسیاری از بازیکن‌ها اولین کلمه‌ای که در مورد بازی پرندگان خشمگین می‌گویند این است که این بازی اعتیاد آور است.

میزان جذابیت‌های موجود در این بازی به قدری زیاد است که به راحتی نمی‌توانید از آن دست کشیده یا نیمه‌کاره رهایش کنید و به همین دلیل ممکن است که در هنگام بازی گذشت زمان را متوجه نشوید و ساعت‌ها را صرف این بازی کنید.

این بازی رایانه‌ای فکری در سال 2009 توسط شرکت چیلینگو برای پلی‌استیشن همراه و ویندوز منتشر شده است و محصولی از شرکت Rovio Mobile می‌باشد. موضوع بازی از این قرار است که چندین پرنده که هر کدام قابلیت‌های متفاوتی دارند، به وسیله یک تیر کمان به سمت هدفی پرتاب می‌شوند که از سازه‌های چوبی، سنگی یا شیشه‌ای ساخته شده است و هدف از این پرتاب این است که خوک‌هایی که درون این سازه‌ها پناه گرفته‌اند، نابود شوند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید فروشگاه اینترنتی اپل تا به حال بیش از 12 میلیون کپی از این بازی را خریداری کرده است و این بازی در سال 2009 در اپل iOS هم انتشار پیدا کرد.

موفقیت اولیه این بازی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به سرعت با ویژگی‌های بهتری به بازار وارد شوند و تا به حال تخمین زده شده است که این بازی بیش از 300 میلیون بار توسط کاربران دانلود شده است و تقریبا هر سه ماه یک بار نسخه جدیدی از آن به بازار وارد می‌شود.

در این هفته یکی از مصاحبه‌های سرپرست تیم سازنده این بازی محبوب یعنی آقای Peter Vesterbacka، را خواهیم خواند.

بسیاری از کارشناسان اعلام کرده‌اند که بازی تولیدی شما در زمانی که رکود اقتصادی گریبان‌گیر جهان بوده است، باعث افزایش بهره‌وری شده است و نیروهای کاری انرژی خوبی از انجام این بازی پیدا کرده‌اند. نظرخودتان در این رابطه چیست؟

ما با توجه به آماری که توسط سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف در رابطه با این بازی منتشر می‌شود به این نتیجه رسیدیم که این بازی می‌تواند به سکوی پرتابی برای ما تبدیل شود و با استفاده از آن حتی می‌توان از رسانه‌هایی مانند تلویزیون هم برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کرد.

همه کارشناسان نسبت به نحوه عملکرد ما خوشبین بوده‌اند و فکر کردن به این موضوع همیشه لبخندی را بر چهره من می‌نشاند.

تیم شما چگونه شکل گرفت و اصلا ایده ساخت این بازی چگونه به ذهنتان رسید؟

هدف اصلی من این بوده است تا یک بازی کاملا تحلیلی طراحی کنم و از سال 2003 به ساخت یک بازی این چنینی فکر می‌کردم. قبل از پرندگان خشمگین 50 بازی دیگر هم طراحی و پیاده‌سازی کردم که هیچ کدام نتوانست مانند این بازی به موفقیت برسد.

تیمی که برای ساخت این بازی تشکیل داده‌ام از افرادی تشکیل شده است که در شرکت‌های بزرگی چون EA، نوکیا و Game House کار می‌کرده‌اند و به خوبی نیاز کاربران را شناسایی کرده‌اند. شاید دلیل موفقیت این بازی این باشد که ایده اولیه بسیار متفاوتی داشت که تا به حال کسی مشابه آن را تولید نکرده بود.

پس باید تیم متخصصی داشته باشید تا در زمینه‌های مختلفی تخصص داشته باشند؟

بله هر فردی که در تیم ما حضور دارد سابقه بیشتر از 5 سال در تولید بازی‌های رایانه‌ای یا پلتفورم‌های تلفن همراه داشته است و خوشبختانه تیم خوبی از آب درآمده‌ایم.

به نظرتان این بازی روی کدام پلتفورم به موفقیت بیشتری می‌رسد؟

ما در ابتدا روی سیستم‌عامل اپل سرمایه‌گذاری کردیم اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به علاقه کاربران شاید بهتر باشد که نسخه‌های بهتری برای آندروید تولید کنیم.

من فکر می‌کنم که این سیستم‌عامل در آینده همه‌گیر خواهد شد.

منبع:هفته نامه بایت



ارسال توسط Amir Hatami
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin